ללמוד לקרוא בשיטת חמוטל שהינו: מה הקשר לסרט קרטה קיד?

לאחרונה צפיתי עם בתי בסרט הקאלט "קרטה קיד" משנת 1984. יחד, כאבנו את כאבו של דניאל לרוסו, ילד מתוק שהגיע עם אמו ללוס אנג'לס לאחר שאביו נפטר. עד מהרה דניאל הסתכסך עם חבורת נערים שלומדת קרטה אצל מאמן צמא דם, וחטף מהם לא מעט.

למזלו, מר מיאגי, איש התחזוקה של הבניין מסכים ללמד אותו את אומנות הקרטה. הצדדים מסכימים שלא לפתור את הסכסוך מחוץ לקרב הרשמי שייערך בזירת הקרטה. ודניאל ומר מיאגי מקבלים זמן להתאמן לפני הקרב.

דניאל רוצה לנצל כל רגע מהזמן להתאמן בקרטה לקראת הקרב. אך מר מיאגי ממשיך לתת לו משימות שכל קשר ביניהן לבין הקרטה נראה מקרי בהחלט. לשטוף את המכוניות שלו, לשייף את הרצפה, לצבוע את ביתו, לצבוע את הגדר ועוד.

דניאל המיואש מטיח במר מיאגי שהוא רק מנצל אותו למטלות, ומכריז שהוא עוזב. ואז מתגלה ההפתעה. מר מיאגי מנסה כמה מהלכי קראטה על דניאל, ואז דניאל מגלה להפתעתו שהוא מצליח להגן על עצמו בצורה מדויקת ויעילה באמצעות אותן התנועות שמר מיאגי לימד אותו לצורך ביצוע המטלות. דניאל הבין שכל הזמן הזה הוא בעצם התאמן בקרטה.  פתאום הכול יצא באופן לא מודע ואינסטקטיבי. הוא לא היה צריך לעצור ולחשוב, הקרטה יצא ממנו בטבעיות. (חכו לדקה 3:35 בסרטון ותראו את הקסם קורה!).

אז מה הקשר לשיטת חמוטל שהינו?

באותו רגע לא יכולתי שלא לחשוב על השיטה של חמוטל שהינו. ועל הסיבה בה הורים רבים שולחים את ילדיהם ללמוד לקרוא בשיטת חמוטל שהינו. בדומה לשיטה של מר מיאגי גם בשיטת הלימוד של חמוטל שהינו, הילדים לומדים בצורה לא מודעת. הלמידה הלא מודעת הולכת ומתחזקת באמצעות משחקים וסיפורים, (לא לדאוג, אני לא נותנת להם לשטוף לי את המכונית…) ואז, אני מרימה את המסך, ומראה לילד שהוא בעצם למד לקרוא. והקריאה יוצאת ממנו בטבעיות ובקלות. כמו קסם.

מוזמנים לצפות בקטע המרגש מהסרט, ותאמינו לי, זה יותר מרגש במציאות.

מירי ורד,

מדריכת קריאה בשיטת חמוטל שהינו ברמת גן

מזמינה אתכם ללמוד לקרוא בשיטת חמוטל שהינו

Scroll to Top